vrijdag 27 februari 2015

Newborn Baby Beanies




Hoewel de lente zich al laat zien, is het af en toe nog best fris buiten! Deze winter zag je ze vaak voorbij komen. Leuke felgekleurde Beanies, het liefst met een grote PomPom bovenop. De mannen van Myboshi (http://www.myboshi.net) kunnen er wat van. Vandaag heb ik mezelf er ook aan gewaagd. Dit keer niet voor volwassenen, maar voor babies! 

Als model heb ik mijn oude Babybornpop maar weer eens van zolder gehaald. Voor wie ook zo'n leuke beanie wil haken geef ik nu een leuk en makkelijk patroontje, waarmee je zelf ook snel zo'n leuke beanie haakt. Het kan in iedere gewenste maat, het is een kwestie van meerderen tot de gewenste grootte. Ik gebruikte een XL acryl garen en haakte met naald 9. Je kunt bijvoorbeeld Roma Big van Scheepjes gebruiken, maar elk ander XL garen is ook geschikt! 

Het patroon:

Haak een magische ring, haak in de ring 6 vasten. 

Haak in elke vaste 2 halve stokjes: 12
Sluit de toer met een halve vaste, doe dit na elke toer. 
Haak in elke 2e halve stokje 2 halve stokjes: 18
Haak in elke 3e halve stokje 2 halve stokjes: 24
Haak de volgende 4 toeren 24 halve stokjes.
Werk de muts af met een toer van 24 vasten. 

Maak een PomPom in de gewenste grootte en bevestig deze bovenop de muts!

En voila, je hebt een babybeanie!
Veel plezier! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten